artikel

Corporate Fashion Award 2008

Geen categorie

De werkkleding in deze categorie is speciaal ontwikkeld voor beroepen met zware fYsieke werkzaanmeden, die niet geheel zonder risico zijn. Veiligheid staat hier dan ook voorop. De werkkleding die tijdens het werk gedragen wordt, dient hoofdzakelijk ter bescherming. Daarnaast moet de kleding de identiteit van het bedrijf uitstralen. Denk hierbij onder meer aan veiligheidskleding voor bijvoorbeeld bouwvakkers en grondwerkers en overalls voor schilders.

 

Bij bedrijfskleding die in deze categorie hoort, staat de identiteit van het bedrijf centraal. De kleding dient met name als herkenning(spunt) voor de kernwaarden, de service, en alles waar een uit de collectie van Koninklijke Volker Wessels Steven NV bedrijf voor staat, binnen de zakelijke dienstverlening. Deze representatieve bedrijfskleding wordt veelal gedragen door het personeel van banken en hotels.

 

Ook in deze categorie bedrijfskleding staat de bedrijfsidentiteit centraal. De kleding dient vooral als herkenning voor de kernwaarden en de service die wordt verleend binnen de dienstverlenende sector. Deze bedrijfskleding wordt veelal gedragen door het personeel van bioscopen, supermarkten en andere winkelketens.

 

De werkkleding in deze categorie is speciaal ontwikkeld voor de medische sector en de gezondheidszorg. Hierbij staat met name de hygiene centraal. Dergelijke bedrijfskleding is representatief voor de identiteit van de organisatie en de gehele medische sector. De kleding wordt veelal gedragen door personeel in ziekenhuizen, apotheken en tandartspraktijken.

 

De jury bestaat uit; Jessica Joyce, fashion designer, en Nannet van der Kleijn, adjunct-directeur Amsterdam Fashion Institute. Deze deskundigen op het gebied van mode en communicatie, beoordelen de inschrijvingen van oe nominaties-kritiseh vanuifhun specialisatie. In de eerste instantie dienen de collecties er stijlvol uit te zien: modern en toch zakelijk. Daarnaast spelen comfort en kwaliteit een belangrijke rol. Corporate kleding moet tegelijkertijd comfortabel zitten tijdens het uitvoeren van het werk en moet tegen een stootje kunnen. Tot slot dient het geheel herkenbaar te zijn voor de organisatie, met andere woorden representatief Op basis van deze criteria wordt per categorie een winnaar benoemd, die bij de uitreiking van de Corporate Fashion Award bekend wordt gemaakt.

 

Wat:

 

Corporate Fashion Award2008

 

Waar:

 

Taets Art Gallery, zaandam

 

Wanneer:

 

20 November 2008

 

Aanvang:

 

15.00 uur

 

Presentatie:

 

Fabienne de Vries

 

 

Kijk voor meer informatie op www.corporatefashionaward.nl

 

Naast de bovengenoemde categorieen en eisen met betrekking tot de collecties, moeten de inschrijvingen ook voldoen aan een aantal andere richtlijnen om genomineerd te worden. Belangrijk is dat de opgegeven bedrijfskleding actueel is en voor 20 november 2008 gebruikt of gedragen wordt door het personeel. Dit om de nominatieronde zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.

 

 

De kleding moet voldoen aan de eisen voor bedrijfskleding, door de belastingdienst opgedragen.

 

– De kleding is volgens de specificatie van de klant gemaakt en is geen standaardpakket. De collectie moet zich dus onderscheiden van andere bedrijfscollecties.

 

– De collectie dient uit een ‘totaalpakket’ te bestaan.

 

Dit Corporate Fashion-spektakel met een spectaculaire catwalkshow en met een muzikale ondersteuning, zal plaatsvinden in de Taets Art Gallery in Zaandam. Taets Gallery is gevestigd in twee prachtige rijksmonumenten aan het Amsterdam-Noordzee kanaal, op het Zaanse Hembrugterrein.

 

De Corporate Fashion Award is een besloten evenement voor alle ontwerpers en organisaties die mee hebben gewerkt aan de inschrijvingen voor nominaties. Daarnaast is het mogelijk om het evenement met een persoonlijke uitnodiging te bezoeken. Geinteresseerden kunnen via de website laten weten het event bij te willen wonen. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de Corporate Fashion Award.

 

Hoe kijkt een oud-winnaar terug op de Corporate Fashion Award?

 

In 2006 won Bas van Wayenburg met twee collecties van zijn hand de Corporate Fashion Award. Zowel de door hem ontworpen bedrijfkleding van Staatsbosbeheer als de werkkleding voor Volker Wessels werden onderscheiden met deze prijs.

 

Het winnen van de Corporate Fashion Award was voor hem een hele leuke eNaring en een groot compliment voor het hele team dat meegewerkt heeft. “Zo’n project kan alleen maar tot stand komen als er goed samengewerkt wordt en er een sterke projectleider op zit die als een blok achter het concept staat en dat op een enthousiaste manier weet uit te dragen.”

 

Momenteel is hij bezig aan een nieuwe lijn voor De Nieuwe Bibliotheek Almere, in samenwerking met Kroll & De Vries bedrijfskleding. Spannend omdat dit zijn eerste formele bedrijfskleding wordt. Eerder ontwierp hij al formele kleding op modegebied voor het merk Dimaggio en voor van PuijenbroekTextielfabrieken een aantal kleding lijnen.

 

Van Wayenburg ziet de Corporate Fashion Award als een mooi platform waarin je kunt laten zien wat er in de branche speelt. “Er is steeds meer mogelijk door de snelle ontwikkeling in de branche. Het is goed dat er aandacht is voor ontwerp en functionaliteit. Voor de inkopers en aankoopbeslissers een mooie gelegenheid om zich te orienteren en informeren want zo zien zij de top van de branche.”

 

“Ik kan alleen maar positief zijn over de Corporate Fashion Award”, zegt Marloes Mennen (Staatsbosbeheer). “Het winnen van de award is natuurlijk een grote eer. En al helemaal als je het niet verwacht. Je werkt samen in een team naar iets moois toe, een nieuwe bedrijfscollectie waar veel energie, tijd en werk mee gepaard gaat. Het winnen van deze award geeft erkenning voor deze inspanningen en dat geeft een zeer voldaan gevoel. Veel publiciteit heeft het ons niet opgeleverd, maar intern is zeker verschil te merken. Binnen de organisatie is deze nominatie erg gaan leven. Medewerkers zijn trots op de bedrijfskleding en stralen dat ook daadwerkelijk uit. Persoonlijk vind ik de CFA een erg goed initiatief. het stimuleert om bedrijfskleding naar een hoger niveau te brengen. Tot slot laat dit evenement zien dat de Corporate Fashion net zo meetelt in de fashionindustrie.”

 

 

www.corporatefashionaward.nl

 

Reageer op dit artikel