Hoe verkoop je een boodschap?

Er zijn virologen die zeggen dat het allemaal reuze meevalt. De inzet is een belang van 35 miljard euro bij de fabrikanten van Tamiflu en andere griepremmers. En dat klopt dan weer met andere reclame-specialisten. Het is de farmaceutische industrie verboden om reclame te maken voor geneesmiddelen. En dus maken ze reclame voor de bijbehorende ziekten en gebreken. Ook zo'n last van brandend maagzuur? Ga naar www-enzovoort en doe de test. Wel drieduizend vrouwen dit en 200 meisjes dat en dan volgt al snel het woord kanker en vervolgens de oplossing: iedereen een prik. Pak mee die winst! In elk geval is het een geslaagde hype, gebaseerd op angst. Of veronderstelde angst. Of gebaseerd op de veronderstelling bij de journalisten dat ze angst kunnen opwekken. En daarmee aandacht kunnen opwekken.

Dit artikel lezen?

Neem een abonnement en:

  • Krijg onbeperkte toegang tot ruim 1.500 praktische artikelen
  • Blijf up-to-date met ons laatste nieuws over trends, wetgeving en jurisprudentie
  • Blijf geïnspireerd én voorbereid door praktijkcases en -verhalen