Hoe maakt u de werkplek coronaproof?

Sinds het uitbreken van de coronacrisis gelden meerdere voorzorgsmaatregelen voor werknemers op kantoor. Maar afstand houden is in een werkomgeving soms moeilijk te realiseren.

En zelfs als je het wel doet, is het besmettingsgevaar niet geweken. Om echt veilig te kunnen werken, zijn er meer factoren van belang dan alleen afstand. Zoals bijvoorbeeld:

  • Hoe groot is de ruimte en hoe hoog het plafond?
  • Staat er alleen een deur open of ook meerdere ramen?
  • Hoe staat het met de mechanische ventilatie?
  • Zijn er mensen aan het zingen of aan het schreeuwen?
  • Zit iedereen stil of zijn er ook mensen intensief aan het sporten, zodat ze per uur veel meer lucht inademen dan normaal?

In deze whitepaper lopen we deze criteria een voor een langs. Daarbij geven we het woord aan twee experts. Zij laten zien hoe die criteria met elkaar samenhangen. En uiteindelijk geven ze antwoord op de vraag waar veel werkgevers mee worstelen: waar moet ik allemaal rekening mee houden bij het opzetten van een veilige werkomgeving?

Ga naar de gratis download