Kimberly-Clark biedt kwaliteit in veiligheid

In het segment 'veiligheid ' onderscheidt KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL* zich niet alleen door kwaliteit, maar ook door innovatie. Die innovatie is gebaseerd op ontwikkelingen in andere markten waarin het bedrijf opereert, zoals de gezondheidszorg en retail. Pincott : 'Innovaties en ideeen die samenhangen met andere producten, gebruiken we ook voor onze veiligheidsproducten. Doordat we zo'n groot bedrijf zijn, ontstaat dit soort synergie. Wij hebben het marktaandeel van een grote onderneming, maar de flexibiliteit van een klein bedrijf dat rechtstreeks contact heeft met de klant, face to face. Echte innovatie komt tot stand door te luisteren naar de klant. Dat is de sleutelfactor in succesvolle productontwikkeling, want klanten willen altijd unieke dingen die nog niet bestaan. De ideeen die klanten aandragen voor innovatie worden verder ontwikkeld door marktonderzoek, door ze voor te houden aan focusgroepen en belangrijke beslissers in de veiligheidssector. ' Het achterliggende doel van de innovatieve strategie van het bedrijf is eenduidig: 'Wij willen de belangrijkste leverancier zijn van disposable veiligheidsproducten en we willen graag dat de markt zich daar ook van bewust is, dat is de uitdaging waarvoor we ons gesteld zien. Of het nu gaat om werkkleding, handschoenen, maskers of veiligheidsbrillen. Het gaat er niet om dat we op de markt brengen wat anderen ook al hebben, maar dat we komen met iets nieuws en innovatiefs.'