Bij ons is de RI&E een dood instrument.
<p>Is de werkdruk te hoog? Maakt de machine te veel herrie? Hebben werknemers last van houtstof? Het zijn allemaal zaken die de werkgever moet optekenen in de RI&E. Logisch, want dat zit al besloten in de afkorting: risico inventarisatie en -evaluatie.</p>
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Zowel de forensische arts als de bedrijfsarts stelt vast dat de parkeerwachter kaak- en rugletsel heeft opgelopen. Hij is daardoor vanaf midden januari tot begin juli arbeidsongeschikt. </p>
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt">De nieuwe functie vereist andere kennis en vaardigheden, en het aanleren daarvan vraagt zowel om inspanningen van de (nieuwe) werkgever als van de werknemer. Maar veel organisaties beschikken niet over een goed functionerend opleidingsbeleid. <b>Afspraken</b></p>
<p style="MARGIN: 4pt 0cm">Een RI&E is een bedrijfsdocument en kan dus vertrouwelijk zijn. Maar... de RI&E is altijd openbaar voor de volgende partijen: </p>
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Tijdens het afnemen van de examens is op verschillende manieren fraude gepleegd, soms met slinkse trucjes. Zo gebruikten kandidaten lampjes en piepjes om antwoorden door te seinen.</p>
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Dit kwam mede doordat het in de eerste uren van de brand ernstig schortte aan de informatievoorziening vanuit Moerdijk.</p>
