artikel

Safety&Fashion@Work 2008

Persoonlijke beschermingsmiddelen

Hans Labrijn, voorzitter van branchevereniging AVAG en Peter van Geest, voorzitter van branchevereninging HCW/Modint staan samen met uitgeverij Kluwer aan de wieg van Safety&Fashion@Work 2008. Van Geest: ‘De werelden van de persoonlijke beschermingsmiddelen aan de ene kant en van uniformen, corporate fashion en corporate casuals aan de andere, zijn van oudsher erg op zichzelf. Terwijl het in feite allemaal bedrijfskleding is. De veiligheidskant, werkkleding en PBM’s (persoonlijke beschermingsmiddelen ) werd altijd vertegenwoordigd door de AVAG, beroepskleding, uniformen en Corporate Fashion door HCW. Het leek ons een goed idee beide branches op een platform samen te brengen en Kluwer was daar wel voor te vinden. ’ Behalve dat voor de branches en hun achterban de samenwerking tot een vruchtbaar resultaat heeft geleid in de vorm van een gezamenlijk event, biedt het samen optrekken vooral de klanten voordelen, zegt Van Geest. ‘Inkopers van bedrijven kregen tot op heden een versnipperd aanbod en dat was lastig. Nu hebben ze alles bij elkaar tijdens een evenement en kunnen ze efficienter inkopen. Bovendien krijgen ze een totaaloverzicht van producten en diensten.’

 

Hans Labrijn, voorzitter van de AVAG: ‘Bij onze branchevereniging, opgericht in 1994, ligt de nadruk op PBM’s. Onze doelstelling is dat wij samen willen werken aan een veilige en gezonde werkplek door kennis en kennissen. Netwerken is dus een belangrijke reden ons te verenigen en deel te nemen aan dit event. Wat het aspect ‘kennis’ betreft : wij verzorgen de opleiding Adviseur Persoonlijke Beschermings Middelen (zie ook www.Copla.nl). En wij zijn de spreekbuis van de branche richting de overheid. Ook verzorgen wij een keurmerk voor bedrijven in onze branche (zie www.SafetySign.nl). Dat zijn allemaal redenen voor bedrijven om lid te worden van de AVAG. Zo ze dat niet al zijn, kunnen ze tijdens Safety&Fashion@Work 2008 nader met ons kennismaken. ’ Beide voorzitters van de belangenverenigingen zien uit naar Safety&Fashion@Work 2008. ‘Er is echt behoefte aan dit event’, zegt Labrijn. ‘We willen graag het stoffige imago oppoetsen van met name de arbo-kant van de bedrijfskleding. We hebben nu een platform dat over producten gaat, niet over een naam. Tegen klanten zou ik willen zeggen: als je werkzaam bent in deze branche en snel op de hoogte wilt komen van de laatste stand van zaken, dan moet je op 15 en 16 april naar Safety&Fashion@Work 2008 komen.’

 

DE STOFJAS VOORBIJ

 

Veel mensen denken bij werkkleding of bedrijfskleding aan hobbezakachtige kledij van slechte snit zoals je die vooral tegenkomt in tweederangs drogisterijen en de fastfood sector. In werkelijkheid heeft bedrijfskleding niets met dit imago van doen en gaat het gelukkig in veel gevallen om uiterst modieuze kleding waarin je je gerust kunt en wilt vertonen. Zelfs tot op de catwalk! Vandaag de dag wordt kleding gebruikt als communicatiemiddel met het publiek dat het imago van een bedrijf versterkt. Bedrijven als TNT Post, UPS, V&D, KLM, Etos, AH, maar ook de Efteling en andere themaparken gebruiken kleding om herkenbaar te zijn voor grote groepen mensen.

 

 

WAT IS ER TE DOEN?

 

Tijdens Safety&Fashion@Work 2008 op 15 en 16 april in de Euretco in Houten, vinden modeshows plaats van functionele kleding waarbij een zwaar accent ligt op het onderdeel ‘mode’. Verder is er een workshoptheater met terrassen, is er aandacht voor presentaties en demonstraties van producten en zijn er mogelijkheden voor bijvoorbeeld exposantenborrels en buffetten.

 

Wilt u meer info?

 

Kijk op www.safetyandfashion@work.nl

 

 

Reageer op dit artikel