Onbereikbaar bij ziekte
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Later stuurt de werkgever een brief waarin staat dat de werknemer zich op <date prefix="st1"></date>8 oktober 2009 moet melden om over zijn re-integratie te praten. Als hij dit niet doet, zal hij op staande voet worden ontslagen. Omdat de werknemer weer niets van zich laat horen, gaat de werkgever over tot het ontslag. De arbeidsovereenkomst wordt in een kort geding beeindigd zonder vergoeding. </p>

<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Er is, ook vanaf deze plaats, al een heleboel geschreven en gesproken over 'Moerdijk'. Ik wilde daar natuurlijk ook van alles over roepen. Maar ondanks het oogstverbod (vanwege de gevaarlijke stoffen die er niet waren) hebben diverse mensen toch het gras voor mijn voeten weggemaaid.</p>
Het moet gaan om een onderwerp waarvoor de Arbeidsinspectie bevoegd is. Daarnaast moet de klager al het mogelijke hebben gedaan om de klacht zelf op te lossen, zoals het melden van de klacht bij de leidinggevende, het bespreken van de klacht met de OR en het bespreekbaar maken van de klacht bij de arbodienst.
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Dit blijkt uit cijfers die ArboNed maandag naar buiten heeft gebracht. Zij zijn gebaseerd op het verzuim bij de 70.000 bedrijven met in totaal 1,3 miljoen werknemers die bij de arbodienst zijn aangesloten.</p>
