De mensen achter 2bskilled, Pieter Valk en Angela van Hemert, hebben samen een decennialange ervaring in arboveiligheid en kwaliteit. Zo was Van Hemert directeur van een certificerende instelling, en Valk was directeur van een preventiebedrijf. Beiden zijn opgeleid als veiligheidskundigen en werkten als auditor op het gebied van kwaliteit. Hun rijke kennis van de sector zetten zij graag in voor bedrijven en organisaties.
Modern, interactief platform
"Op het gebied van arboveiligheid, gezondheid en kwaliteit is er nog veel te winnen als het om e-learning gaat", vertelt Van Hemert. "Kennis wordt vaak versnipperd aangeboden. En wat mensen verstaan onder ‘e-learning’ is dat vaak niet. Een pdf die je online leest, of kijken naar een filmpje van een pratende meneer, is geen e-learning. Bij 2bskilled maken wij gebruik van een modern, interactief en gebruiksvriendelijk platform, toegankelijk voor medewerkers vanaf hun mobiele telefoon of laptop. Een leermanagementsysteem (LMS) ondersteunt onze trainingen. Met onze professionele aanpak springen we in het gat dat er is."
Aanbod
Voorlichting geven aan medewerkers over arboveiligheid, kwaliteit en gezondheid is verplicht voor werkgevers. Net als functiegerelateerde opleidingen waar medewerkers in geschoold moeten worden en waar 2bskilled in voorziet. Zoals de VCA-trainingen, trainingen preventiemedewerker, ergonomie en BHV – deze laatste training in combinatie met een praktijkdeel. Ook biedt 2bskilled een online toolbox-abonnement aan voor VCA-gecertificeerde bedrijven.
"Daarnaast is er, als knipoog naar HR, een online personeelshandboek. Deze up-to-date maatwerkoplossing helpt nieuwe medewerkers bij het onboarden. In het handboek staan bijvoorbeeld de secundaire arbeidsvoorwaarden, bedrijfsregels en bedrijfsbeleid. Denk aan hoe de organisatie omgaat met PSA en privacy. Met een toets aan het eind, waarmee medewerkers een personeelsdiploma kunnen halen. Een totaalpakket van trainingen en e-handboek behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden. We denken mee over praktische oplossingen en adviseren daar actief over."
Daarom e-learning
Van Hemert is bevlogen als het gaat om e-learning. In het maken ervan kan zij niet alleen haar kennis, maar ook al haar creativiteit kwijt. "Ik vind het fijn om kennis toegankelijk te maken. Dat lukt heel goed met e-learning, want het maakt leren makkelijk. Het scheelt tijd en geld zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de training. En e-learning is nog leuk ook!"
De interactiviteit biedt vele voordelen, zegt Van Hemert. "Medewerkers kunnen leren waar en wanneer ze willen, en tussentijds pauzeren. Daarmee zijn ze super flexibel. Wat ze lastig vonden, kunnen ze nog een keer doen. Ze hoeven niet in de file om in een klas te gaan zitten. Bij een klassikale training blijft, door de afleiding, bovendien niet alles hangen. Mensen hebben over het algemeen een korte concentratieboog. Kortom: met e-learning leren ze meer in een kortere tijd."
Kwaliteit meten
De e-learnings bevatten instructies, animaties, video’s, games, toetsen, tests – alles aangepast aan de doelgroep om de inhoud behapbaar over te dragen. "Wij komen uit de kwaliteitswereld", legt Van Hemert uit. "Dus meten we de kwaliteit. We kijken naar de hoeveelheid geslaagden en doen ook klanttevredenheidsonderzoek. Op basis daarvan stellen we de trainingen weer bij, we hebben een continu verbeterproces."
Het spectrum aan klanten dat 2bskilled bedient, is breed. Veiligheidskundigen en arbo- en HR-professionals kloppen bij hen aan, van zowel grote als kleine bedrijven. Ook zzp’ers, casemanagers en brancheverenigingen weten de specialist in e-learning te vinden. "En denk ook aan intercedenten die medewerkers uit het buitenland halen, voor wie ze een basis-VCA willen regelen. Onze VCA-opleiding is mogelijk in 12 talen; dit zijn ook de talen waarin je examen kunt doen."
Professioneel partnerschap
"Wat de vraag van de klant ook is, we zetten in alle gevallen in op professioneel partnerschap en een langdurige samenwerking. Samen met de klant bedenken wij de beste oplossingen. Dat is maatwerk. Hebben wij iets niet? Wij maken het. Wij combineren onze praktische kennis met een persoonlijke benadering, en gaan voor kwaliteit in onze service. Voor specifieke onderwerpen maken we gebruik van een netwerk van experts. Wij kunnen de vraag van de klant omzetten in een passende e-learning die medewerkers bovendien leuk vinden om te doen. Daarin maken wij echt het verschil."
Dit artikel is gesponsord door 2bskilled.